משמעות של שדה נתונים במערכת
מערכת ניהול לקוחות יכולה להיות מאוד מורכבת מבחינת היכולות שלה וכמות האפשרויות לניהול המידע בצורות שונות.
אחד מהיכולות החשובות ביותר, שגם מאפשרות גמישות מקסימלית לניהול וארגון המידע במערכת, היא ההתאמה של שדות נתונים של הלידים, לקוחות והזמנות שלנו לפי האופי והצרכים הספציפיים של העסק.
איך עובד שדה נתונים?
אפשר לחשוב על שדות נתונים כמו שאלונים שאנחנו בונים אותם מראש, כל שדה מורכב משאלה ותשובה.
צורת ההגדרה של השאלות וסוג התשובות היא באופן כזה שאנחנו מגדירים במקום אחד את מבנה השדות בלידים, לקוחות או הזמנות, ואותו מבנה של הגדרות לשדות נתונים יופיעו אצל כולם במערכת, זאת אומרת שכל שדה שנגדיר עם השאלה וסוג התשובה שניתן לבחור בליד מסוים, המבנה של הגדרת השדות יופיע לכל הלידים במערכת. כנ"ל לגבי שדות שנגדיר בהזמנות, יופיעו לכל ההזמנות, וכן ללקוחות.
עם זאת, התשובות עצמם והנתונים שנזין לכל ליד או לקוח יישמרו בנפרד לכל ליד לפי הנתונים שהוזנו עבורו, כי את המידע אנחנו מעוניינים לאסוף בצורה פרטנית, רק את המבנה של המידע אנחנו מגדירים לפי הצרכים של העסק, לכל סוגי הלידים או הלקוחות השמורים במערכת.
שימו לב - ברגע שאנחנו יוצרים שדה או מעדכנים פרטים של מבנה השדה, זה יתעדכן לכל השדות במערכת, במידה ונמחק שדה קיים שהוזנו כבר תשובות בלידים אחרים במערכת, הנתונים האלו כבר לא יופיעו בנתוני השדות של שאר הלידים במערכת.
יצירת שדה חדש
ביצירת שדה חדש, נדרשים למלא 3 פרמטרים:
- שם השדה בטקסט רגיל.
- שם הID של השדה באנגלית ללא רווחים, ניתן להשתמש במקף תחתון במקום רווח 'company_id'.
- סוג השדה מתוך רשימת הסוגים הקיימים.
קבוצות שדות נתונים
כל שדה שניצור, נצטרך לבחור בתוך איזה קבוצה נרצה שהוא יווצר ושם הוא יהיה.
בתוך הקבוצה ניתן לקבוע את הסדר מה יופיע ראשון או אחרון, אבל לא ניתן להעביר שדה מקבוצה אחת לקבוצה אחרת אחרי שהיא נוצרה.