ממשק הודעות הוואטסאפ במערכת HyBiz מאפשר לנו לתקשר עם לקוחות באמצעות כלי שהם כבר רגילים לתקשר איתו, והיתרון העצום בסנכרון התקשורת בתוך המערכת, שהוא מאפשר מעקב רציף על כל פעילות התקשורת ביחד עם אימיילים ושיחות טלפון, ושאר אמצעי התקשורת בתוך כרטיס לקוח מסודר.
כמו"כ המערכת מאפשרת להשתמש במספר וואטסאפ אחד עבור כל העסק, כך שהלקוח מכיר מספר אחד ודרכו מתקשר עם כל הצוות בעסק, ומאפשר לשמור על חוויית הלקוח, לא משנה כמה אנשי צוות יש בעסק, היות וכל איש צוות מנהל בתורו את התקשורת עם הלקוח בוואטסאפ מתוך כרטיס הלקוח במערכת.
מה אפשר לעשות עם וואטסאפ מתוך המערכת?
- שליחה וקבלת הודעות טקסט, קול ומסמכים מצורפים בוואטסאפ ללקוחות מתוך המערכת
- הגדרת פרטי הפרופיל הבסיסיים של חשבון הוואטסאפ
- יצירה ומחיקה של תבניות הודעה דינאמיות
- ניהול סשן הלקוח לשליחת הודעות
- שימוש באוטומציות לשליחות הודעות אוטומטיות מהמערכת
חשוב לדעת - במערכת HyBiz השימוש בוואטסאפ נעשה אך ורק באמצעות הAPI הרשמי של וואטסאפ. מה שמחייב שימוש בהודעות תבנית וניהול סשנים לשיחת עם הלוקחות. ובדיוק בשביל זה הכנו את המדריכים המפורטים כדי להבין בצורה בהירה יותר את האפשרויות והמוגבלות שיש בעבודה עם הממשק שלהם.
תחילת העבודה עם וואטסאפ רשמי
היות והממשק שלנו עובד באופן רשמי מול וואטסאפ, לפני תחילת העבודה יש להתקין את האפליקצייה של וואטסאפ דרך חנות האפליקציות של הייביז ולבחור אחד מהספקים הקיימים להתממשקות רשמית עם וואטסאפ.
לאחר שהשלמנו את התקנת וואטסאפ, יש כמה כללים בסיסיים שחשוב להכיר.
אמנם וואטסאפ היא אפליקצייה מאוד נפוצה בקרב לקוחות ועסקים בישראל, אך העבודה מול התממשקות וואטסאפ רשמית (Cloud API) גובלת בכללים מאוד נוקשים, ועל מנת להפיק את המירב מהיתרון של התקשורת בוואטסאפ עם לקוחות, נרצה להבין איך הם מאפשרים לנו להתנהל איתו.
על מנת לפשט את זה, נתמקד ב-4 עקרונות שעליהם מבוסס העבודה עם וואטסאפ רשמי:
- ניהול סשנים - המודל העסקי של וואטסאפ מבוסס על גביית תשלום פר סשן. סשן הינו חלון זמן של 24 שעות בו ניתן לשלוח ולקבל הודעות באופן חופשי מלקוחות, ברגע שהסתיים הסשן של ה-24 שעות, ההודעה הבאה תפתח סשן נוסף של 24 שעות, על כל סשן כזה וואטסאפ גובה תשלום שנע בין 8-15 אגורות, אין הגבלת הודעות בתוך הסשן. כל חודש וואטסאפ מאפשרת עד 1,000 סשנים ללא עלות, וגובה רק אחרי שהעסק עובר את כמות הסשנים החינמי.
- שליחת הודעת תבנית מחוץ לסשן- כל עוד לקוח לא שלח הודעה לעסק ב-24 שעות האחרונות, וואטסאפ מאפשר לשלוח ללקוח הודעה רק באמצעות תבנית שאושר מראש ע"י וואטסאפ. הנוהל הזה בא במטרה למנוע ספאם ולשמור על חוויית המשתמש של המשתמשים באפליקציה. בהייביז קיים ממשק מאוד נוח ליצירה של תבניות וואטסאפ
- הודעות מסוג תבנית - ניתן להגדיר אותם מראש עם משתנים של פרטי הלקוח, כך שאנחנו עדיין שומרים היתרון והיחס האישי של השימוש בוואטסאפ. כמו"כ בהודעות תבנית יש יתרון נוסף שבהם נוכל להשתמש בכפתורים וקישורים, שנותנים תחושה שהלקוח עובד עם עסק מקצועי, כמו"כ ניתן לייצר תבניות עם תמונות, סרטונים, קבצי PDF מצורפים, ושימוש יעיל באוטומציות ותהליכים מורכבים יותר בעזרת תבניות.
- הודעות רגילות - עם זאת בהודעה רגילה בתוך הסשן ישנם יתרונות אחרים, המאפשרים שימוש שמאוד דומה לשימוש "רגיל" כמו שאנחנו מכירים את האפליקצייה הפרטית של וואטסאפ, כגון שליחת הודעות קוליות, שליחת איש קשר וטקסט חופשי, או לענות להודעות על הודעות ספציפיות שהם שלחו, תכונות שבהודעת תבנית לא מתאפשרות.
לאחר שהבנו את 2 העקרונות האלו, נוכל להתחיל לעבוד על יצירת תבניות וואטסאפ כדי שנוכל להתחיל לשלוח הודעות ללקוחות בוואטסאפ.